Facebook už delší dobu stojí na kvalitních fotografiích. Můžete na něj sice nahrát téměř jakoukoliv fotografii, ale výsledek nemusí být vždy takový, jaký byste očekávali. Lépe uděláte, když se budete řídit doporučením Facebooku na velikost, poměr stran a kvalitu.

Profilová fotka stránky / profilu

  • Na počítači se vždy zobrazuje v rozměru 170 x 170 px, na chytrých telefonech v rozměru 128 x 128 px a na běžných telefonech 36 x 36 px. Doporučuji nahrát profilovou fotku v rozlišení 720 x 720 px, případně 960 x 960 px, abyste se vyhnuli kompresi.
  • Nezapomeňte při vytváření loga, že v reklamách a příspěvcích bude profilový obrázek oříznutý do kruhového tvaru.

Úvodní fotka stránky

  • Úvodní fotka by měla být podle doporučení Facebooku v rozlišení 851 x 315 px.
  • Na smartphonech se úvodní fotka zobrazuje v rozlišení 640 x 360 px.
  • Někteří uživatelé doporučují používat čtvercovou fotografii 960 x 960 px, která zajistí, že se bude správně zobrazovat na všech zařízeních i v aplikacích, ale je to o testování.

 

Zdroj: https://www.facebook.com/PagesSizesDimensions/

Příspěvky na profilu a stránce

Zdroj: Fan Page Traffic Academy

Reklamní obrázky a fotografie

  • Obrázky, které obsahu z více než 20 % text, můžou způsobit, že se reklama nespustí a nebude doručovat.
  • Poměr stran obrázku: 9:16 případně 16:9.
  • JPG nebo PNG, minimální šířka 400 px a minimální výška 150 px.
  • Při použití odkazu by měl být poměr stran obrázku 1,91:1.

Pozor na zobrazení na mobilu

 

Konkrétní požadavky podle jednotlivých cílení reklamy naleznete na
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/facebook-feed.